Нема товарів в категорії.
Священик Павло Флоренський каже що ікона це «нагадування про вишній Першообраз». Ікона нагадує нам про Бога як про Той Першообраз, за образом і подобою Якого створено кожна людина. Богословська значимість ікони обумовлена тим, що вона говорить про ті догматичні істини, які відкриті людям в Святому Письмі і церковному Переданні.
Святі отці називали ікону Євангелієм для неграмотних. «Зображення використовуються в храмах, щоб ті, хто не знає грамоти, хоча б, дивлячись на стіни, читали те, що не в силах прочитати в книгах», — писав святитель Григорій Великий, папа Римський. За словами преподобного Іоанна Дамаскіна, “зображення є нагадування: і чим є книга для тих, які пам’ятають читання і письмо, тим же для неписьменних служить зображення; і що для слуху — слово, це ж для зору — зображення; за допомогою розуму ми вступаємо в єднання з ним “. Преподобний Феодор Студит підкреслює: «Що в Євангелії зображено за допомогою паперу і чорнила, то на іконі зображено за допомогою різних фарб або будь-якого іншого матеріалу». 6-е правило Сьомого Вселенського Собору (787) говорить: «Що слово повідомляє через слух, то живопис показує мовчки через зображення».
Ікони в православному храмі грають місіонерську роль. «Якщо до тебе прийде один з язичників, кажучи: покажи мені твою віру … ти відведеш його до церкви і поставиш перед різними видами святих зображень», — говорить преподобний Іоанн Дамаскін. У той же час ікону не можна сприймати як просту ілюстрацію до Євангелія або до подій з життя Церкви. «Ікона нічого не зображує, вона являє», — говорить архімандрит Зінон. Перш за все, вона являє людям Бога Невидимого, — Бога, Якого, за словами євангеліста, не бачив ніхто ніколи, але Який явив людству в особі Боголюдини Ісуса Христа (див .: Ін. 1:18).
Образ Христа — Бога, який став Людиною, — володіє особливою значущістю для православного християнина. Іконографічний вигляд Христа остаточно формується в період іконоборчих суперечок. Паралельно формулюється богословське обґрунтування іконографії Ісуса Христа, з високою ясністю виражене в кондаку свята Торжества Православ’я: Неописанное Слово Отчее из Тебе, Богородице, описася воплощаемь, и оскверншийся образ в древнее вообразив, божественною добротою смеси. Но исповедающе спасение, делом и словом сие воображаем.